Sunday 7 July 2013

Rahsia Penyusuan Kekal Lancar Walaupun Berpuasa

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Alhamdullillah sekarang dah penghujung bulan Syaaban pun. Lagi 2 hari seluruh umat Islam akan mula berpuasa. Selamat Menjalani Ibadah Puasa bagi umat Islam sedunia. Bagi kaum ibu yang menyusukan anak pasti mula risau akan stock susu yang merudum, takut kalau si kecil tidak puas menyusu ekoran susu yang tidak cukup akibat berpuasa dan risau hilang tenaga untuk menyusu & mengepam.
                                                     
Ada yang dah mula terfikir untuk tidak berpuasa kerana takut kesihatan terjejas akibat kepenatan berpuasa dan hilang tenaga menyusukan si kecil. Ada juga yang mula google sana sini tengok apa hukum jika tidak berpuasa bagi yang menyusukan anak. Makluman kepada ibu-ibu sekalian ia sebenarnya bergantung pada niat kita, kesungguhan dan keyakinan seorang ibu itu untuk terus berpuasa dan dalam masa yang sama terus menyusukan anak sepenuhnya. Jika niat sahaja tanpa kesungguhan dan keyakinan pasti tidak menjadi jawabnya.

Ketika berpuasa ada 2 perkara yang WAJIB dilakukan oleh ibu-ibu :
  1. Kena minum air yang mencukupi sekurang-kurangnya 8 gelas sehari ATAU 3L bagi yang mengambil suplement.
  2. Mengambil makanan yang seimbang di waktu berbuka puasa.
Jika 2 perkara ini anda lakukan setiap hari pasti anda boleh terus mengamalkan konsep penyusuan iaitu DEMAND & SUPPLY. Tetapi tidak ramai yang mampu melakukannya dan sebab itu lah ramai ibu mengalami kemuruduman susu semasa berpuasa. Selain itu saya juga ada penyelesaian terhadap kebimbangan anda terhadap masalah ini. Adakah anda mahu mencuba?

Jika jawapannya, YA. Cubalah Performance Drink Shaklee.
Khasiat yang terkandung di dalam Performance Drink Shaklee :
  1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
  2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
  3. Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan. Kekurangan bendalir mengakibatkan tubuh badan kita kelesuan, lemah, tidak bertenaga dan susu merudum.
  4. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
  5. Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.
Bonus buat ANDA.!! Performace Drink Shaklee amat sesuai diamalkan oleh wanita hamil dan ibu yang menyusukan anak lebih-lebih lagi semasa berpuasa, tapi ia juga sesuai untuk seisi keluarga terutamanya kanak-kanak yang demam dan cirit-birit bagi mencegah dehydration dan ia juga sesuai pada Anda yang berkerja di tengah panas.


p/s : Bagi ibu yang menyusukan anak, pengambilan Performance Drinks bersama Set Penyususan terutamanya ESP, amat membantu melancarkan penyusuan anda ketika berpuasa.

Lihat Testimoni ibu ini :-
















No comments:

Post a Comment